Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kana2034
Hej,

jag har en Volvo v40 CC från 2018. kört ca 14.000 mil nu. Utfört original service på den via Bilia sen jag köpte den 2021.
Förutom förra året då jag körde service på en verkstad i närheten.

Nu ska den in på service imorgon via Bilia igen. De rekommenderar kamremsbyte, skulle kosta runt 10.000kr (lät som att det var utöver service priset).

Hur värt är det att fortsätta ta den till auktoriserad verkstad/Bilia? Servicen kommer att göras imorgon, men bör jag kolla kamremsbyte på Meca eller annan verkstad istället?

Tack!
av Lövet
kana2034 skrev:Hur värt är det att fortsätta ta den till auktoriserad verkstad/Bilia? Servicen kommer att göras imorgon, men bör jag kolla kamremsbyte på Meca eller annan verkstad istället?
Vilken verkstadskedja som helst kan göra jobbet, det är en jättevanlig bil. Men räkna inte med att det kommer kosta hälften. Förstås ska du kolla runt. Jag gissar på 20-30% lägre pris än Bilia.

Du kommer inte få bättre betalt för bilen begagnat för att du servar på Bilia. De flesta bilhandlare tittar inte ens i serviceboken, privatpersoner tittar att bilen är servad överhuvudtaget.

Leverans idag, kul med lite modernare bil, kä[…]

Rör till styrservo

Rör är sönderrostade. var kö[…]

V70 2006. Signalen Öppen baklucka har strulat[…]

Bilen måste ha skärmbreddare eller sk&a[…]