- Idag, 07:42
#1620477
20251006_210255.jpg (2.92 MiB) Visad 32 gånger
Screenshot_20251107_065104_Gallery.jpg (1.03 MiB) Visad 32 gånger
Screenshot_20251107_065518_Chrome.jpg (1.25 MiB) Visad 32 gånger
Hej,
Jag har rivit ner hela motorn och bytt topplockspackning och håller nu på att sätta tillbaka allt igen, men är osäker på om timingen är rätt mellan kam- och vevaxlarna.
Hur kollar jag att allt är rätt?
Jag har satt en tapp genom hålet in i motorn på drivhjulet till kamaxeln så den bör stå rätt men hur kollar jag så att vevaxeln och pumpen står i rätt läge?
Bifogar lite (dåliga) bilder, samt svaret jag fick av Chatgpt där jag specificerat motorkod och skickat bilderna.
Kan det svaret jag fick av Chatgpt stämma?
Tacksam för hjälp!
Jag har rivit ner hela motorn och bytt topplockspackning och håller nu på att sätta tillbaka allt igen, men är osäker på om timingen är rätt mellan kam- och vevaxlarna.
Hur kollar jag att allt är rätt?
Jag har satt en tapp genom hålet in i motorn på drivhjulet till kamaxeln så den bör stå rätt men hur kollar jag så att vevaxeln och pumpen står i rätt läge?
Bifogar lite (dåliga) bilder, samt svaret jag fick av Chatgpt där jag specificerat motorkod och skickat bilderna.
Kan det svaret jag fick av Chatgpt stämma?
Tacksam för hjälp!
- By JHg