- Igår, 22:19
#1618131
Hej igen,
Nybliven ägare till en V70 D3 2011 sedan en vecka, så många frågor blir det nu. Hoppas ni har tålamod
Ganska snart kommer jag behöva använda pallbockar (byte av skivor på g), men för nu så får jag börja med hur man bör lyfta med garagedomkraft för lite enklare jobb.
Kollat i instruktionsboken, och som vanligt är det sparsmakat.
Så här ser det ut fram resp bak (ungefär där intruktionsboken hänvisar):
bak till:
fram till:
Funkar det att använda garagedomkraft på dessa punkter?
Bak verkar det finnas två urskärningsar i plasten. Vilken ska man använda, den gula eller blåa inringningen?
Utgår från att det är byggt för att kunna lyfta i bara en av punkterna? Med pelarlyft så lyftar man samtidigt både fram och bak menar jag.
Alla tips och feedback uppskattas!
Lika bra att jag får rätsida på detta. Att kunna lyfta bilen är liksom grunden för mycket av mekandet
PS
mätte urskärningen fram till, och den är ~90 mm. Så man behöver något lite mindre att lyfta med. Mina "gummikuddar" är lite större än så nämligen.
Nybliven ägare till en V70 D3 2011 sedan en vecka, så många frågor blir det nu. Hoppas ni har tålamod

Ganska snart kommer jag behöva använda pallbockar (byte av skivor på g), men för nu så får jag börja med hur man bör lyfta med garagedomkraft för lite enklare jobb.
Kollat i instruktionsboken, och som vanligt är det sparsmakat.
Så här ser det ut fram resp bak (ungefär där intruktionsboken hänvisar):
bak till:
fram till:
Funkar det att använda garagedomkraft på dessa punkter?
Bak verkar det finnas två urskärningsar i plasten. Vilken ska man använda, den gula eller blåa inringningen?
Utgår från att det är byggt för att kunna lyfta i bara en av punkterna? Med pelarlyft så lyftar man samtidigt både fram och bak menar jag.
Alla tips och feedback uppskattas!
Lika bra att jag får rätsida på detta. Att kunna lyfta bilen är liksom grunden för mycket av mekandet

PS
mätte urskärningen fram till, och den är ~90 mm. Så man behöver något lite mindre att lyfta med. Mina "gummikuddar" är lite större än så nämligen.
Volvo V70 D3, 2011, manuell