- Idag, 08:09
#1618041
Hej!
Köpte en Vovlo V70 D5 2.4d för ca 4a veckor sedan där det läckte olja från bakre packbox vevaxel.
För 7500kr.
Nu var det så att det läckte på flera ställen och mer saker som var trasiga. De fel jag hitta: Vatten pump glapp läckte lite vatten, Packbox kamaxel läckte olja och det rann in vid kamrem, och bakre vevaxel packbox.
Nu efter att ha skruvat på verkstads golv utan lyft utan luft/el verktyg i ca 14 dagar så har jag bytt packbox Vevaxel, packbox kamaxel, Bytt vattenpump.
Har även kollat övertryck i motor på tomgång inget övertryck.
Har kört bilen ca 50mil och nu helt plötsligt så den tömt motorn på olja och ser att det är packboxen för vevaxel igen. Så nu misstänker jag över tryck i motor vid belastning, kan det stämma.? Eller någon här som har någon ide vad det kan vara för fel. Jag misstänker igensatt vevhusventilation. Bilen är optimerad 220hk 495nm
Köpte en Vovlo V70 D5 2.4d för ca 4a veckor sedan där det läckte olja från bakre packbox vevaxel.
För 7500kr.
Nu var det så att det läckte på flera ställen och mer saker som var trasiga. De fel jag hitta: Vatten pump glapp läckte lite vatten, Packbox kamaxel läckte olja och det rann in vid kamrem, och bakre vevaxel packbox.
Nu efter att ha skruvat på verkstads golv utan lyft utan luft/el verktyg i ca 14 dagar så har jag bytt packbox Vevaxel, packbox kamaxel, Bytt vattenpump.
Har även kollat övertryck i motor på tomgång inget övertryck.
Har kört bilen ca 50mil och nu helt plötsligt så den tömt motorn på olja och ser att det är packboxen för vevaxel igen. Så nu misstänker jag över tryck i motor vid belastning, kan det stämma.? Eller någon här som har någon ide vad det kan vara för fel. Jag misstänker igensatt vevhusventilation. Bilen är optimerad 220hk 495nm