Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja! Som titeln säger, jag har nyligen bytt kamrem och vattenpump på min Volvo S60 B5244s2 02:a. Bytet gick bra, men nu varnar bilen för låg kylarvätskanivå. Detta trots att jag fyllt på till max.

Googlade lite och såg att det kan bildas luftfickor, så resonerade att jag kör lite och kollar om det jämnar ut luftfickorna. Har nu kört mer än 25 mil och meddelandet finns kvar..
Under körning så går motorn aldrig över arbetstemperatur, även vid långkörning. Vattnet pumpas runt, för jag kan känna vattnet pulsera i slangen. Jag har testat att ta bort pluspolen på batteriet, men det hjälpte inte.

Så min fråga: vad ska jag göra? Kan man "lufta" systemet på något sätt? Eller är det en givare som gett upp?

Tackar på förhand!
Kolla att inte nivågivaren i exp-kärlet glidit ut ur röret under botten som den ska sitta instoppad i.
Brukar hända mig när man lyfter undan exp-kärlet inför kamremsbytet. Nu har jag en P80, vet inte om givaren är likadan på P2.
Kasta ett öga på flottören också :-)
Bränslytryckgivare

Tog lite tid men nu när jag kikar så &a[…]

Hej, haft detta problem och felsökt allt som […]

Bra koppling 300hk

Okej jo lite så är det väl. Hur &a[…]

Slänger in en ny fråga om parkerings-[…]