Dom passar då det är samma strålkastare på S60 och V70N och dom är av typen bixenon där du har xenonlampa av typen D2R med 4300K på halvljuset och vanliga halogenlampan (HB3 eller H9 på nyare) på helljuset. På helljuset så vinklas halvljuslampan upp och förstärker helljuset så det blir ok ljus även där.
Får du inte med så behöver du en kabelsnutt(kostar ca 600kr/st nya och du behöver 2st, en till varje strålkastare) som passar dina kontakter på bilen och "översätter strålisens kontakter" då dom på xenonstrålkastaren skiljer sig lite från dom du nu har på halogenstrålisarna och passar bilens.
Dessa är äkta "bolt on" jmfr 05- xenonen och ingen programvara behövs då du ändå inte kan få dom lagliga med nivåreglering som krävs och Volvo vägrar ändra detta, därför även byte xenon -04-xenon 05- inte fungerar i praktiken utan att ta bort nivågivaren pga hur höjdmotorn fungerar på gammla och nya strålisen.
Du kommer få felmeddelande om att en halvljuslampa är trasig pga. att xenon drar 35W/st mot halogen som vill ha 55w/st. Finns en enkel lösning på detta och det är att skifta en kabel bakom CEM:en till så som som riktiga xenonbilar har så du utnyttjar "rätt" ben på shunten, men nackdelen att du MÅSTE skifta tillbaka när du sätter i halogenlampor för att inte skada shunt och/eller dyra CEM:en.
Jag föredrar att kosta på mig 200kr för en fräst shunt med "rätt" motstånd som tar 10 sek att byta när man skall byta till halogen vid bes. och sitter i CEM:en, denna säljs på lite olika ställen men xenonkungen har samma som finns på TPC.
Borra en shunt själv för att få rätt motstånd är trial and error då det kan fungera och den kan brinna av och det blir helmörkt vid fel tillfälle, har själv fått 2st att brinna av pga hur tunn tråden/banan är när meddelandet inte kommer pga rätt motstånd uppnåt.
Dock är denna typ av konvertering med riktiga originalprylar 10000ggr bättre än den typ som använder sig av H7/H7R lampor och ger diffus ljusbild och bländar mer än nödvändigt och allt och alla om dom ställs normalhögt hur du än justerar på dom vilket dessa lampor inte gör vid samma höjd pga sin skarpa kant ljus/mörker.
Även om det tar kanske 1 tim/år att byta så är det värt varenda krona med original jmfr konv-kit med medioker ljusbild och överstylat med både lila (8000K) och superlila(14000K) ljusfärg som inte ger mer ljus utan är enbart styling.
SBP-problemet löser man genom att köra halogen vid bes och byter sen tillbaka till xenonen.
Iom. att 02-04/R-xenonen (vilka är exakt samma sak) har riktigt glas så kan du behålla strålkastartorkarna då du inte har repkänslig plast att ta hänsyn till som 05-strålisar har och därför högtrycksspolning.