- Igår, 12:18
#1614371
Hej på er allihopa! Jag startade en tråd förut om köpråd och tips på XC90, och jakten fortsätter ännu.
Jag och min bättre hälft är båda musiknördar och har B&W som dröm i kommande bil.
Det som är det tråkiga med den önskan är att det verkar inte finnas några begagnade bilar ute till försäljning med just B&W fast UTAN luftfjädring.
Vad jag har förstått, och läst, samt ”hört runt” så är luftfjädringen en ganska så kostsam post ifall kompressorn går sönder eller något annat jävlas med den. Det verkar vara garanterat att du någon gång kommer få problem med fjädringen om du väljer luft-alternativet istället för vanlig.
Vid vilka miltal ”brukar” det bli problem? Är det redan vid 10.000 mil? 20.000?
Ni som har luftfjädring får givetvis dela med er om ni vill.
Kan det vara värt att sikta in sig på att ”nöja” sig med H/K och vanlig fjädring för att slippa magontet, eller ska jag bara låta känslan få levas ut helt med B&W och luft?
Ha det gott allihopa.
Mvh Anders
Jag och min bättre hälft är båda musiknördar och har B&W som dröm i kommande bil.
Det som är det tråkiga med den önskan är att det verkar inte finnas några begagnade bilar ute till försäljning med just B&W fast UTAN luftfjädring.
Vad jag har förstått, och läst, samt ”hört runt” så är luftfjädringen en ganska så kostsam post ifall kompressorn går sönder eller något annat jävlas med den. Det verkar vara garanterat att du någon gång kommer få problem med fjädringen om du väljer luft-alternativet istället för vanlig.
Vid vilka miltal ”brukar” det bli problem? Är det redan vid 10.000 mil? 20.000?
Ni som har luftfjädring får givetvis dela med er om ni vill.
Kan det vara värt att sikta in sig på att ”nöja” sig med H/K och vanlig fjädring för att slippa magontet, eller ska jag bara låta känslan få levas ut helt med B&W och luft?
Ha det gott allihopa.
Mvh Anders