Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kliszow
Hej Har en S 80 -99 utrustad med Volvos RTI navigator+tv. När jag köpte bilen för drygt 2,5 år sedan så följde det med skivor 2st modell scandinavia-99: e använde dom under semestern förra sommaren fungerade perfekt, förutom då att vissa vägar ändrat sträckning sedan slutet nittiotalet. Och, till saken köpte igår en ny box skivor som jag omg. Installerade i bilen nyfiken som jag var Dom laddade som dom skulle ny data lästes in startade om tryckte på enter inga vägar syntes på :twisted: kartan? Tryckte back samt min angivna position varpå det blev error skiva i fack ett kan ej läsas etz provade att installera om ett par gånger med samma resultat Skivorna är modell Navteq on board Volvo nr … 307 758 820 624det angivna nr vid beställning hos Volvo var 30 775 882-1. någon som vet? Har jag fått fel skivor eller är det min Navigator som kan vara felet. Har sökt på Volvos egna sidor men utan resultat :cry:
Användarvisningsbild
av uno83
Ser ut som att du fått rätt, enligt
http://www.volvocars.com/salesandservic ... _P2xCD.htm

Jag har läst folk som sagt att systemen ibland behöver uppdateras för att nyare skivor ska funka, men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, och hur uppdatering i så fall går till.
Användarvisningsbild
av Kliszow
(RO) Man kan ju alltid ringa och informera sig. Om det behövs ny mjukvara.Uppdaterade förra sommaren dock ej till radio och rti..
Användarvisningsbild
av elmuppo
Navigatorn får sin mjuvara via kart-skivorna.
Användarvisningsbild
av Kliszow
Provade idag dom gamla skivorna med samma resultat, :( ingen gps angivelse samt meddelande om att kontrollera skivan i läsaren. Skruvade därefter ut hela enheten från bilen och rengjorde
Växlaren så gott det nu gick i med allt igen startade om samma fel! :cry: Hum kan man ha sån tur att det bara är växlaren som har kastat in handduken. Efter att ha letat på nätet så verkar den vara biligast?
(I)
Restaurering av ratt

Köper du samma ratt är det bara att byta[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]