- Igår, 22:43
#1612238
Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min v40 T4 2003. Bromspedalen är först mjuk första få cm för att sedan bli sten hård och har inte jätte mycket bromsverkan, jag har nya skivor och belägg runt om, jag har stålomspunna slangar fram och nyligen bytt slangarna bak (hjälpte inte). Alla fyra (4) oken är bytta senaste året och kolvarna rör sig lätt och glidpinnarna rör sig lätt. Jag tycker bromsvätskan blir mörk väldigt snabbt efter bytet och vet inte om detta är relevant.
När jag bytade skivor och belägg fram förra veckan till coatade skivor så såg jag att bromsklossarna fram knappt slitit bort färgen på skivorna efter några kilometers körning, Kan detta vara något fel på huvudbromscylindern? Jag vet huvudbromscylindern ger tryck till VF HB och HF och VB i kryssmönster. Men kan hela cylindern bara vara körd?
Alla tips och förslag uppskattas!
Mvh Cekå
När jag bytade skivor och belägg fram förra veckan till coatade skivor så såg jag att bromsklossarna fram knappt slitit bort färgen på skivorna efter några kilometers körning, Kan detta vara något fel på huvudbromscylindern? Jag vet huvudbromscylindern ger tryck till VF HB och HF och VB i kryssmönster. Men kan hela cylindern bara vara körd?
Alla tips och förslag uppskattas!
Mvh Cekå