Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har liknande problem som i denna tråd, men postar då det inte skrevs vad felet var:

viewtopic.php?t=164625

Behöver hjälp identifiera problem på min V70 2.5 FT (2010), gått 22,000 mil. Jag är ganska ny ägare.
Bilen har vid två tilffällen hackat till i motorn under konstant hastighet med lågt gaspådrag, detta hänt med några veckors mellanrum. Bägge gånger när den är ordentligt varmkörd. Hänt i landsvägsfart. Idag när jag skulle svänga av från landsväg dog motorn tvärt och jag höll på köra i diket pga servostyrning dog. Bilen startade som om inget hänt och jag kunde köra hem. Inga varningar på instrumentpanel.

Får upp följande felkod på min biltemaläsare:
ECM-P008800 bränsleskena/systemtryck - för högt. Mätte trycket genom felkodläsaren och det ligger stadigt på 400 kpa vilket också är bilens "börvärde" enligt felkodläsaren. Så vad tror ni detta beteende beror på? Bränsletryckgivare? Annat?

Fått lite tips om att det kan vara bränsletryckgivaren som spökar, så har beställt en ny och ska byta den. Är nojig då jag planerat en bilsemester med familjen om en vecka och vill gå till botten med detta så fort som möjligt. Alla tips mottages tacksamt!

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]

Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]