Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej helt ny här och stött på problem.

Det är en Volvo 740-87a med b230e.
Jag åkte med bilen till jobbet på morgonen helt utan problem men sen när jag skulle hem från jobbet så när jag starta den så dog den på en gång. Provade att starta igen och då ville den inte starta och startmotorn snurra bara, vänta några minuter och provade starta igen och då starta den igen och då försökte jag gasa för att hålla den vid liv och då går den men den går jätte dåligt, puffar som typ avgasknallar, hostar, går ojämnt och går inte att hålla den på jämnt varvtal. Så fort man släpper gasen så går den rakt ner i varv och dör.

Det jag har provat är att försöka hitta läckage på vakuumslangar och luftslangar, hitta då att slangen från luftfiltret till den stora luftbälgen under insprutningen hade halvt glidit av. Satte tillbaka den som den ska sitta men den gick lika dåligt ändå.
Även testat/bytt:
tändstift
tändmodul
tändspole
kollat gnista
kollat så att det kommer fram bränsle och hör att pumpen går.

Den beter sig och går likadant efter att testat det där. Vet inte vad som kan ha hänt av att den bara stått stilla några timmar över dagen.
Tacksam för mer tips vad det kan vara för fel och vad man mer kan testa.

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]