Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det verkar som om V60 Cross Country är väldigt eftertraktade som det är nu. La ut min bil på Blocket för 340k och min inkorg fullkomligt exploderade - och jag har bara fått två skambud än så länge. Det är till och med budgivning på bilen nu så den är uppe i över utsatt pris. Det är inte så att jag kan klassa det som en investering dock - men ändå roligt.

Tyvärr så "måste" jag gå över till tjänstebil nu och då är det "hel-el" som gäller. Så antingen en Polestar 4 eller en Tesla kan jag välja.
Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna dieselkombis nya längre men det är en eftertraktad biltyp på andrahandsmarknaden.
Jag gjorde en liten jämförelse av begagnatutbudet av 2022:or med liknande mil och utrustning som min bil.
Det ser ut som att genomsnittet ligger på det jag betalade för drygt ett år sedan. De har knappt sjunkit alls i pris på 15 månader.

Då låg en T6 laddhybrid cirka 30 000 över, nu ligger de på liknande nivåer som en CC B4 diesel
Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld på två timmar och jag blev tvungen att ta bort annonsen för jag orkade inte svara alla. Fick endast tre skambud av över åttio - varav ett var från BILIA i Segeltorp där jag tänkte lägga min order på en ny tjänstebil. En Polestar 4 Performance. Men de erbjöd 290.000kr. Det gjorde inte ens "bästa pris kompis" på Blocket så jag tackade för mig och la ordern på en annan firma istället.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]