Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Turboblondie75
Tjena.
Har en 740 med 230fk som jag satt gröna r spridare, 3"lmm,19t turbo, v kam och chip från en känd tillverkare.
Bilen går fint på tomgång och avgasvärdena ligger bra på bilprovningen.
Har bredbandslambda som visar afr värdet.
Tomgång ligger den hyfsat stabil runt 15.7 och när man kör och ger fullt så dyker den lite och växlar man snabbt och ger fullt direkt så ligger afr på 20-23 vilket är väldigt snålt.
Sitter helt ny walbro 255 i tanken och nya bränsleledningar och nytt filter.

Bytt tempgivare 2 gånger utan resultat.
Testat dra ut sladden till lmm och då går den väldigt dåligt.

Köpte ett färdig 3" hus och satt orginal 016 elektronik.
Köpte en 3" lmm på folkraceshop men den går jättekonstigt med den så antar min egenbyggda funkar.

Nån idé var jag ska leta?
Är du säker på att mätaren är kalibrerad och fungerar korrekt? Annars så får du snacka med "kända tillverkaren" då detta lär vara dennes ansvar. Lite snabbt kan man ju kika bränsletrycket själv om du tror att något är fel från pump till brygga.
Dann är riktigt duktig skulle jag säga. Jag har själv kört med lh 2,4 gjort av honom. Det är väl bara att höra av sig så får du konsultering ;) Annars så får man väl felsöka precis som vanligt. Går den så magert är det kanske läckage eller typ dåliga spridare? Var köpte du 968orna? Vanligt med kinakopior som inte beter sig korrekt.
Yes orginal lambda.
Ja därför köpte jag av han för jag har bara hört gott om han.
Spridare satt på en trimmad saab jag plocka i delar.
Googlat om spridare och alla tecken finns på att dom är äkta med färg och utseende osv.
Ja jag antar att det är ett enkelt fel men att hitta det 🤔
Den gick aningen bättre utan luftfilter och det filtret är helt nytt.
Ett stort pipercross filter
Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder och vad folk skriver.
Jspp orginal lambda.
Felkoder har jag inte tagit eftersom jag inte har kopplat in den enheten med lysdioden.
Kopplat kabelhärvan själv då det var en gle 86 från början men tänkt att det ska göras.
Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]