- lör 07 jun 2025, 12:33
#1610801
Volvo S60 II med Diesel 2,5 L D5'a.
Jag har ett schema på elsystemet i bilen men är tveksam om det är korrekt.
Schemat visar en 3-polig kontakt på givaren medans allt tyder på att det sitter en 2-polig sådan i bilen.
På schemat anges att vevaxelgivaren är kopplad till A:40, A:56 och A:62. Detta bär på T96-kontakten.
Innan jag tappar ur kylsystemet och plockar ut EGR-kylaren för att komma åt vevaxelgivaren tänkte jag
koppla in mig med ett oscilloskop och se om det finns signal vid ECM.
Vet någon här vilka stift på ECM som vevaxelgivaren är kopplad till ?
Kanske någon har ett schema som dom vet stämmer.
/Hasse
Jag har ett schema på elsystemet i bilen men är tveksam om det är korrekt.
Schemat visar en 3-polig kontakt på givaren medans allt tyder på att det sitter en 2-polig sådan i bilen.
På schemat anges att vevaxelgivaren är kopplad till A:40, A:56 och A:62. Detta bär på T96-kontakten.
Innan jag tappar ur kylsystemet och plockar ut EGR-kylaren för att komma åt vevaxelgivaren tänkte jag
koppla in mig med ett oscilloskop och se om det finns signal vid ECM.
Vet någon här vilka stift på ECM som vevaxelgivaren är kopplad till ?
Kanske någon har ett schema som dom vet stämmer.
/Hasse