Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av EPA
Jag fick punka här om dagen och däcket vart bara skit så jag fick byta
däck men när jag fick tillbaka fälg med nytt däck så var det en lång grov reva i lacken på fälgen.
Repan är ganska långt in i fälgen så det kan inte vara kantstött utan måste vara däckmaskinen eller hanteringen av fälgen som repat.

Jag for till volvo och pratade med killen bakom disk och han följde med ut och kollade på revan och han höll med att det såg ut som däckmaskinen skadat fälgen men han ville bara prata med pajasen som gick som verkstadschef medan den riktiga var på semester.

Den tillfälliga verkstadschefen kom ut
kollade lite och säger: Nä,det där har vi inte skadat.
Men det klart ni ha den andra killen höll ju med att det såg ut som det var
däckmaskinen .
Det spelar ingen roll vi har nya maskiner och det står bara ord mot ord
och det har vi inte gort,säger han med ett flin som bara gorde att jag ville
slita lös fägen och styra ner den i hans flinande mun.
Det är inte första gången jag fått problem med volvo i Umeå.
Ska man måsta följa med och kolla över axeln varje gång något ska fixas.

Känner mig jävligt less nu på pajasar.Undra vad konsumentverket säjer.
Användarvisningsbild
av Lilja
Man kan ju undra vad de tror de vinner på den attityden. Att slippa betala en ny fälg för ex antal kronor och därmed kanske även slippa en kund som kanske kommer lägga ner betydligt mer pengar än vad den fälgen kostar på kanske en ny bil eller något liknande. Inte direkt långsiktigt tänkande, men det finns värre exempel.
Användarvisningsbild
av poseidon
Ja det är inte lätt att bli trodd. Ring till Bilia (om det är dem) och fråga efter deras kundansvarige som sitter i Solna. Har för mig att han heter Alfons i efternamn.

Förklara för honom att du inte kommer överens med din verkstad. Det brukar löna sig att prata med överordnad...

Fota även fälgen, skicka till ARN med anmälan men berätta för Volvo att du har tänkt anmäla dem innan du skickar så kanske det löser sig iaf.

Hoppas det löser sig.
av Frigge
Har man på Verkstaden orsakat en skada ska man SJÄLVKLART stå för det. Det är en betydligt mindre kostnad att betala en fälg än att mista en kund. Sen skäller man faaan på den klanten som gjort märket utan att säga till kund/Chef.
Användarvisningsbild
av Loner
Flyttar!

/L
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS