- Idag, 08:58
#1609922
Fortsättning på min gamla tråd men med ny fråga:
viewtopic.php?f=70&t=183960
Fram till igår har bilen fungerat normalt, trots intermittenta felmeddelanden om ABS/ESC/TPMS. Men under en tur på grusväg hände följande:
• Vibrationer i broms/gaspedal, som om ABS aktiverades
• Växellådan ryckte till 1–2 gånger väl ute på asfalt
• Servon blev trög i någon sekund vid stillastående
Efter det kördes raka vägen hem i lugnt tempo på motorväg och i stadstrafik utan att problemen återkom, men felmeddelandena kvarstod.
Har verkstadstid om ett par dagar, ca 2 mil bort. Funderar på att tillfälligt ta ur säkringen till ABS/ESC för att undvika ryckningar – är det ens möjligt/säkert? Bilen beter sig normalt 98 % av tiden, och problemen verkar bara uppstå efter längre körningar (5+ mil). Bärgning känns därav överdrivet i nuläget. Tack på förhand.
viewtopic.php?f=70&t=183960
Fram till igår har bilen fungerat normalt, trots intermittenta felmeddelanden om ABS/ESC/TPMS. Men under en tur på grusväg hände följande:
• Vibrationer i broms/gaspedal, som om ABS aktiverades
• Växellådan ryckte till 1–2 gånger väl ute på asfalt
• Servon blev trög i någon sekund vid stillastående
Efter det kördes raka vägen hem i lugnt tempo på motorväg och i stadstrafik utan att problemen återkom, men felmeddelandena kvarstod.
Har verkstadstid om ett par dagar, ca 2 mil bort. Funderar på att tillfälligt ta ur säkringen till ABS/ESC för att undvika ryckningar – är det ens möjligt/säkert? Bilen beter sig normalt 98 % av tiden, och problemen verkar bara uppstå efter längre körningar (5+ mil). Bärgning känns därav överdrivet i nuläget. Tack på förhand.
X5 M50d 2020