- Idag, 12:16
Hej hej
Första inlägget på det här forumet, tyvärr med ett litet problem.
Fick felmeddelandet "Strålkastarfel, serv erfodras".
Precis samma som den eminente Stefan Bergman åtgärdade på hans YT kanal;
Bilen blev inlämnad till min verkstad(ej märkesverkstad) för åtgärd och de fick samma felmeddelande som i filmen.
Bytte givaren på bakaxeln men....felet återkommer..
Verkstan trodde det även kunde vara ngt fel på strålkastaren(och allt som finns där i med motorer, mm.
Öppnat upp den och det är kliniskt rent inuti och alla kontakter ser nya ut.
Stefan skrev som kommentar att det kan ju även vara fel på främre givaren.
Om jag skulle följa verkstan så kommer en beggad strålkastare (på laga.se) kosta runt 5000:-..
Strålkastare höger - BI-Xenon med GDL (JB03)
Så min fundering och fråga är om jag kan byta ut dessa bi-xenon med höjdreglering och "vägföljning" till helt vanliga strålkastare?
Bryr mig inte om att den kanske blir mindre värd då den aldrig kommer säljas - mest för att slippa framtida kostsamma bekymmer.
Går det?
Är det lagligt?
Tacksam för synpunkter:)
Första inlägget på det här forumet, tyvärr med ett litet problem.
Fick felmeddelandet "Strålkastarfel, serv erfodras".
Precis samma som den eminente Stefan Bergman åtgärdade på hans YT kanal;
Bilen blev inlämnad till min verkstad(ej märkesverkstad) för åtgärd och de fick samma felmeddelande som i filmen.
Bytte givaren på bakaxeln men....felet återkommer..
Verkstan trodde det även kunde vara ngt fel på strålkastaren(och allt som finns där i med motorer, mm.
Öppnat upp den och det är kliniskt rent inuti och alla kontakter ser nya ut.
Stefan skrev som kommentar att det kan ju även vara fel på främre givaren.
Om jag skulle följa verkstan så kommer en beggad strålkastare (på laga.se) kosta runt 5000:-..
Strålkastare höger - BI-Xenon med GDL (JB03)
Så min fundering och fråga är om jag kan byta ut dessa bi-xenon med höjdreglering och "vägföljning" till helt vanliga strålkastare?
Bryr mig inte om att den kanske blir mindre värd då den aldrig kommer säljas - mest för att slippa framtida kostsamma bekymmer.
Går det?
Är det lagligt?
Tacksam för synpunkter:)