- tor 01 maj 2025, 12:16
Vänder mig till er övriga med en fundering kring krängningshämmarstag/stabilisatorstag (båda uttrycken verkar användas) bak på V60.
Jag bytte dessa i samband med bromsbytet i påskhelgen och märkte då att det var svårt att inte "överdra".
Som jag har förstått ska de dras med 60 Nm men vilken nyckel jag än använder (självklart med mothåll) går det dra likt bilden nedan utan att nyckeln klickar.
Idag bytte jag till en ny låsmutter, dock med samma resultat.
Jag har även haft bilen upphissad till samma nivå som den har med hjulet monterat, det går inte komma åt övre muttern med hjulet monterat.
Ser detta bra ut eller har ni någon annan idé/förslag?
.
Jag bytte dessa i samband med bromsbytet i påskhelgen och märkte då att det var svårt att inte "överdra".
Som jag har förstått ska de dras med 60 Nm men vilken nyckel jag än använder (självklart med mothåll) går det dra likt bilden nedan utan att nyckeln klickar.
Idag bytte jag till en ny låsmutter, dock med samma resultat.
Jag har även haft bilen upphissad till samma nivå som den har med hjulet monterat, det går inte komma åt övre muttern med hjulet monterat.
Ser detta bra ut eller har ni någon annan idé/förslag?
.
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...