Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarcusP
Totalt okunnig som jag är på bilar så vädjar jag om er expertis 🙂 Min nuvarande bil står med ena däcket på skroten och ekonomin begränsar min budget till under 100k för tillfället. Jag har hittat denna V70 1,6 DRIVe, -11 28000 mil.

https://bgmotor.se/begagnade-bilar-upps ... m=18390834

En 14 år gammal bil när man ska byta upp sig låter ju gammalt och 28000 mil låter långt men så mycket har jag snappat upp att Volvo kan gå riktigt långt men vad kan jag förvänta mig om ovan nämnda bil? Har den modellen några välkända problem? Problem kommer ju komma det inser även jag. Frågan är hur kostsamma de blir? Något specifikt jag ska kolla efter eller fråga om ifall jag åker till handlaren och kikar på bilen. Ös på med vad ni har och dumförklara mig om det behövs!

Tack på förhand.
/Marcus
Användarvisningsbild
av fjohan82
Partikelfiltret har man bytt vid 12K, frågan är vad status är på det som sattes dit då.
Har man bytt det igen vid 24K? Svårt att se alla noteringar i serviceboken.
Användarvisningsbild
av Hasse53
V70 1,6 DRIVe är en bra bil så länge allt fungerar men partikelfilter av engångstyp och dessutom beroende av EOLYS vätska, gör att jag skulle undvika denna modell.
/Hasse
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]