Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
Hej kan en service intevall ändra sig lite från år till år m,m min bil har alltid blivit servade i början augusti men detta år ser det ut att bli c:a 1 månad tidigare i början av juli om man nu kollar på appen. Kan det ha att göra med tex hur mycket kör timmar och hur mycket start och stopp det blir under ett år bilen är en v60 t5 2019
av UnleashFusion
Tybbe skrev: lör 12 apr 2025, 16:20 Hej kan en service intevall ändra sig lite från år till år m,m min bil har alltid blivit servade i början augusti men detta år ser det ut att bli c:a 1 månad tidigare i början av juli om man nu kollar på appen. Kan det ha att göra med tex hur mycket kör timmar och hur mycket start och stopp det blir under ett år bilen är en v60 t5 2019
Ja service tiden kan ändra sig.
Jag har en 2011 och varje år varierar tiden mellan april-juli, brukar oftast dyka upp "dags och boka service"-notis först och sen har du 1månad på dig innan meddelandet ändrar till "dags för service eller liknande" och slutligen , "överskriden service eller liknande" och kommer finnas till du reset:at -servicelampan.
av 246
Tybbe skrev:Hej kan en service intevall ändra sig lite från år till år m,m min bil har alltid blivit servade i början augusti men detta år ser det ut att bli c:a 1 månad tidigare i början av juli om man nu kollar på appen. Kan det ha att göra med tex hur mycket kör timmar och hur mycket start och stopp det blir under ett år bilen är en v60 t5 2019
Alltid bättre serva bilen innan ett helt år gått..istället för omvänt. Det handlar om försäkringen för maskinskada.
Kommer bilen in försent kan försäkringsbolaget knorra sig med att du inte följt Volvos rekommendationer..tyvärr.
Har pratat med Volvia om det, och gäller säkerligen de flesta bolag.
Av just den anledningen bokar jag service ganska tidigt, för att vara säker på att det finns tid.

Toppar alla Volvo max 180? Tänker om man v[…]

Kanske funkar? https://www.youtube.com/watc[…]

Låter bra, var först inne på[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att al[…]