Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jwg83
Är det fler än jag som har problem med trafikinformationen i navigeringen?

Visar ingenting på min V90.

Bilen har uppkoppling då Tunneln och Spotify m.m fungerar
Som med all sådan utrustning kan det vara ett tillfälligt avbrott i någon server som ska trycka ut informationen.
Normalt sett tycker jag det fungerar bra.

För några veckor sedan var jag i Danmark tre gånger på kort tid. Vid passagen av den ökända delen av E6 mellan Malmö och Helsingborg gick det att se ett flertal uppdateringar/förändringar i trafikläget under den tid jag tillbringade på E4/E6.
De ändringar som visades verkade också stämma med hur de beskrev läget i trafikradion.
av 246
Jwg83 skrev:Är det fler än jag som har problem med trafikinformationen i navigeringen?

Visar ingenting på min V90.

Bilen har uppkoppling då Tunneln och Spotify m.m fungerar
Funkar din TuneIn på flera kanaler?? En "bugg" som började för några dagar sedan.
Min Tunein i bilen fungerar med en del kanaler men har slutat fungera med vissa andra, typ lokalradion (P4). Tunein i telefonen fungerar med dessa också. Går att köra via Android auto om jag tvunget vill. Annars finns ju FM.

Igår fick jag relevant trafikinformation via RTTI, såg jag. Men jag har läst på andra forum att det har varit problem även i andra länder, Storbritannien med flera.
Beställa ny V90 T6 recharge

Om jag hade beställt en V90 hade jag kryssat […]

CTEK Laddare (connect kabel)

@NiklasXC70 , Jag gjorde så här https:[…]

Vad Volvo rekommederar idag vet jag inte. Jag tror[…]