Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MasterJoe
Ibland funkar allt som det ska, både låsning och upplåsning via centrallåset.
I början krånglade det mest på vintern när det var kallt ute men nu krånglar det mest jämnt.
Låsning
När jag låser bilen låses alla dörrar utom förardörren. Öppnar jag förardörren går larmet. Ingen bekräftelse via blinkers.
Tricket är då att vänta typ 15 sekunder tills man hör ett klick från bilen. Låser man efter det med fjärren igen låses förardörren och blinkers bekräftar.
Upplåsning
Alla dörrar låses upp men från förardörren kommer bara ett fördröjt klick och den förblir låst.
Jag får öppna via passagerarplatsen, med nödnyckel eller om det är sommar köra ner alla rutor och öppna.
Sist jag hade bilen inne på service bad jag dom felsöka och de kom fram till följande:
- Intermittent (det hade jag kunnat gissa)
- Centrallåsmotor förardörr
- Krets kortsluten till plus eller öppen
Slutsatsen de gjorde var att en kabel var av men de hade inte tid att fixa det just då. De ville ha typ 4 timmar för att göra det så jag har inte bokat en ny tid än.
Läste den här och tänkte att man kanske kunde fixa det själv
GUIDE: Byte centrallåsmotor - Sveriges Volvoforum
Vad tror ni?
Ska man chansa och köpa en ny låskista för 500 spänn eller är det något annat jag behöver?

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]