Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70 D4 FWD -16

Meddelande dyker upp oregelbundet, ibland går det ett par dagar sen är de tillbaka.
Hade bilen inne på Volvo för EGR byte häromveckan, bad dom kolla felkoder på systemet i samma veva de var inne o nollade EGR.

Fanns inga aktiva, eller gamla felkoder på larmet. Ska tilläggas att meddelandet givetvis slocknade när jag ställde bilen på Volvo.

Någon som varit med om liknande?
Har provat låst bilen och suttit inne och klappat händerna, larmet startar och siren ljuder, så batteritorsk där är det inte.
Vanligast är att backupbatteriet i sirenen har lagt av. Då fungerar allt som vanligt så länge systemet har ström från vanliga 12 V-batteriet, men inte om man klipper av den matningen.
av V70Rob
Använd reducerat eller "nedsatt skydd" i menyn om larmet går titt som tätt. Annars så finns två val: ta loss sirenen och byta ut den mot en ny eller bara fimpa back-up batteriet. Har syra läckt ut över kretskortet så är risken stor att sirenen är kaputt och då är du tvngen att fixa en ny helt enkelt.
Sirenen fungerar.. och har inte problem att larmet hoppar igång hux flux, allt fungerar bara att jag får meddelandet att larmet behöver service men inte finns några felkoder. Det jag lagt märke till är att fåtal gånger får jag inte indikering från bilens blinkers när jag låser bilen, larmdioden på brädan blinkar dock.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det sena[…]

Avgassystem till volvo 940

Blir mest troligt ett simons med två dä[…]

Går det bra att sätta den på det[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]