Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LiamWahlberg
Jag fick nyligen en Volvo S60 2011, allt fungerar perfekt. Den ända funderingen jag har är, jag vill ansluta min mobil till bilen för att kunna lyssna på musik. Bilen är endast utrustad med ett aux uttag, vilket gör att jag kan spela upp musik från bilen. Ända problemet är att jag inte kan styra musik på mobilen från bilen, exempelvis att skippa låt eller spela tillbaka. Efter jag har läst i instruktionsboken står det att bilen måste vara utrustad med ett USB uttag också, om man vill kunna styra musiken, vilket min inte är. Vad ska jag göra?
Bilagor
image.jpg
image.jpg (3.34 MiB) Visad 1564 gånger
image.jpg
image.jpg (2.03 MiB) Visad 1564 gånger
image.jpg
image.jpg (2.25 MiB) Visad 1564 gånger
Jag kikade i gamla broschyrer för V60 när den lanserades och då saknade basversionen och kinetic blåtand till stereon. Stolsklädseln på bilden vittnar nog om att det kan vara just en kinetic som då saknar blåtand som standard.
/M
Så det är alltså ”kört då”, inget i efterhand man installera då? Måste inte vara något extra för att prata i telefonen osv. utan bara så bilen är medveten om vad som spelas på telefonen och även kunna byta. Blå tand är inget nödvändigt egentligen, om sladd hade varit ända alternativet hade det funkat också 🤷‍♂️. På tredje bilen står det även att ansluta till extern aux-utgång, vilket den vid tillfället var.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?