NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jhedin
Hejsan!
Vilket trim ska jag välja. Vad har ni för erfarenheter? Är det lämpligt att trimma en ny bil?
av Frigge
jhedin skrev:Hejsan!
Vilket trim ska jag välja. Vad har ni för erfarenheter? Är det lämpligt att trimma en ny bil?
Om du vill slippa Nybilsgarantin och Maskinskadeförsäkringen är det lämpligt :wink:
Användarvisningsbild
av Evil Angel
trimboxar kan du sätta i utan att förlora garantin eftersom dom går och ta ur om det händer ngt utan att synas.

men händer det en gång så skall du nog inte köra med det igen men jag har kört trimbox på alla mina nya dieselar och jag har haft 8 st nya D5 iofs v70 och jag har aldrig haft problem.

men jag har beställt en ny v50 nu 2.d och den skall oxå få en x-tra box :)

men men som sagt att allt man gör gör man på egen risk.
av mojja
jag kör med bsr o deras maskinskade försäkring..

Stort påliligt företag som har kraft att backa upp eventuella skadr som deras produkter kan ådstakomma under garantin tiden.

Deras försäkring kostar 800 om året o kan tecknas upp till 10 000mil eller 5 år.

M.v.h mojja

har själv en 2.0d föresten.
av Frigge
mojja skrev:jag kör med bsr o deras maskinskade försäkring..

Stort påliligt företag som har kraft att backa upp eventuella skadr som deras produkter kan ådstakomma under garantin tiden.

Deras försäkring kostar 800 om året o kan tecknas upp till 10 000mil eller 5 år.

M.v.h mojja

har själv en 2.0d föresten.
O en vanlig Maskinskada ingår i bilens helförsäkring och gäller till 15 000 mil eller 8 år om man har Volvia.
Vi får väl se vad den täcker den dagen du behöver använda den.
av mojja
Jag har inte haft några problem.

tInsprutningsystemet helt utbytt. turbo bytt.. Allting täckte bsr upp utan problem eller självrisk..

M.vh mojja
av dali
Varför byttes prylarna, pallade de inte med trimningen?
av Frigge
mojja skrev:Jag har inte haft några problem.

tInsprutningsystemet helt utbytt. turbo bytt.. Allting täckte bsr upp utan problem eller självrisk..

M.vh mojja

Så bra är det med trimning alltså :roll:
Användarvisningsbild
av Evil Angel
Frigge skrev:
mojja skrev:Jag har inte haft några problem.

M.vh mojja

Så bra är det med trimning alltså :roll:
det är absolut inga problem med trimmning allt är väl beroende på hur man kör med bilen det står ju ju tillochmed i manualerna som följer med kcr och trimboxar att man inte skall ge gärnet vid stillastående start då det är som mest påfrestning på grejorna.
hans turbo o.s.v hade säkert gott sönder utan trimmningen oxå.
jag har polare som har kört tusentalsmil med sina dieseltrim utan ett enda problem. :)
av Steff 99
Vad som tar mest stryk är inte motorn utan vx-lådan oavsett det är man. eller aut.
Men när det rasar så är det självklart inte trimmnigen som orsakat skadan utan fabrikationsfel på bilen, då skriver man i detta forum och ondgör sig över Volvoverkstadens oförmåga att fixa bilen. :oops:

Diesel tuning är ofta att man ökar trycket på spridarna och därmed dieselmängd.
Det är väl bara att fundera en liten stund hur det kan påverka driftlängden. :roll:

När min inte gick att öppna med knappen […]

Fälgvård

Vet inte hur välbesökt den här fo[…]

V90 MY21 Android Auto / Car Play

Det vore ju märkligt om alla Androidtelefoner[…]

https://hosting.photobucket.com/e6d1b2f4-e419-420[…]