Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har en XC60 MY14 som jag ägt sedan sommaren 2014, då 6 månader gammal. Enstaka tillfällen under de senaste åren har jag ibland fått meddelande i bilen att bilnyckeln är borttagen från bilen trots att den var kvar. Från början var det när man öppnat förardörren med bilen igång och nu även för övriga dörrar också. Från början kunde jag kvittera meddelandet, men nu är enda sättet att stänga av bilen och öppna dörren för att få meddelandet att försvinna. Har provat bägge bilnycklarna på inrådan av serviceverkstaden för att utesluta nyckelfel. Annars misstänkte man antennerna i bilen som lokaliserar nyckeln. Samma fel uppstår med båda nycklarna. Någon annan som varit med om det och löst det?
Måste vara ett kvalité batteri. Varta, Energizer, GP och Sony har jag aldrig haft problem med. Kjell&Co har världens sämsta batterier, i alla fall deras knappcellsbatterier. A, AA, AAA har läckt för mig, så dom köper jag inte heller längre, och dom tål definitivt inte att sitta ute!
Köp Kvallitetsbatteier, det lönar sig.
mange69 skrev: mån 20 jan 2025, 04:49 Jag kör på Energizer men ser inte vad batteriet i nyckeln har med mitt problem att göra.
Jag hade exakt samma problem, men det var några år sedan jag bytte. Efter byte av batterier, så var problemet borta för mig.

Nycklarna är känsliga för dålig kvalitet på batterier, och om man kladdar på dom i samband med att man sätter i dom.
Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]