Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knorken
Tjena.
Köpte för ett tag sedan en xc70 d4 awd 2016 som är polestar optimerad.
De enda som fanns i bilen va den här lilla kartongen som det typ står "grattis till polestar".
Bilen är ej omreggad till 220hk.

Mao, själva intyget finns ej, kan man få ett utskrivet hos volvohandlarn så man kan regga om bilen?
Har kollat på polestars hemsida med VIN nummer för att verkligen se att den har denna optimering, och det har den.
Eller är möjligheten att regga om borta?
av UnleashFusion
knorken skrev: mån 06 jan 2025, 15:18 Tjena.
De enda som fanns i bilen va den här lilla kartongen som det typ står "grattis till polestar".

Mao, själva intyget finns ej, kan man få ett utskrivet hos volvohandlarn så man kan regga om bilen?
Har kollat på polestars hemsida med VIN nummer för att verkligen se att den har denna optimering, och det har den.
Om bilen du har gått igenom besiktningen, nyligen och utan anmärkning så spelar nog inte intyget någon roll.
av knorken
UnleashFusion skrev: mån 06 jan 2025, 15:35
knorken skrev: mån 06 jan 2025, 15:18 Tjena.

Om bilen du har gått igenom besiktningen, nyligen och utan anmärkning så spelar nog inte intyget någon roll.
Jomen jag vill ju regga om den så det syns hos transportstyrelsen att den är optimerad och därmed 220hk ist för 181.
av knorken
StefanN skrev: mån 06 jan 2025, 15:36 Jag fick intyg av volvohandlare när jag upptäckte att min va optimerad. Dom såg det i datorn och med pappret i handen bokade jag regbesiktning.
Aah oki perfekt, då ska jag kika med närmaste handlare :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
@knorken, Precis din ÅF kan hjälpa dig, visar de att de är Mechanum som optimerat den kan de hjälpa dig annars. Bara slarv att inte regga om den ;-)
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]

Har aldrig haft problem iaf. Tror ägandet &au[…]

Fick patchen idag till min V90 2019. Funkar nu. Vo[…]