Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bubs
Hej Har en bensinare från 2006 har nyss skaffat bilen efter köpet upptäckte jag at t det var dålig värme i bilen det konstaterdes även att termostaten stod halvöppen hela tiden så termostaten byttes fick något bättre värme dock inte fullgod så det är bara att försöka rengöra värmepaketet I och med att ny termostat monterades fick jag problem att motorn vill gå varm speciellt om jag kör lite hårdare med den Ibland kommer detta värmeproblem snabbt när jag använder bilen och ibland kan jag köra ganska länge innan problemet kommer Nu undrar jag är kylaren igensatt eftersom värmepaketet är det om det är så kan smutsen i kylaren göra att det blir stopp på cirkulationen bara ibland och att därför problemen uppstår

Mvh
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är vattenpumpen bytt nån gång? Kan vara bra att veta att det fanns någon skum tredjepartsleverantör som sålde vattenpumpar med impeller av plast (original och seriösa ersättare har impeller av metall).
Plastimpellern tappar vingarna efterhand och till slut pumpar den ingenting..
Nu behöver det ju inte vara en sån du har men det är flera här som råkat ut för detta.

Annars låter det ju som en bra ide att försöka spola ur kylare och värmepaket, då lär du märka om det är stopp i dem.
D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]

Sensorring bak Volvo V40

Har artikelnr! Självklart utgått hos B[…]

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&a[…]

Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någo[…]