av SToffe93 - fre 22 nov 2024, 14:41
- fre 22 nov 2024, 14:41
Tja, har en Volvo S80 -02 2.4 (B 5244 S) som under sommarhalvåret oftast startar i ur och skur. Ibland om jag kört och endast stänger av motorn en kortare stund och sedan ska starta den kan den vara riktigt svår att få igång, men oftast går den igång med foten väldigt lätt på gasen.
Men nu när vintern kommer blir problemet större då den inte startar alls efter man startat motorn "första gången".
Den startar alltså oftast utan problem om den stått några timmar, även när det är kallt. Men så fort motorn varit igång och stängts av så vill den inte starta.
Testat med starthjälp och nytt batteri tidigare, ingen skillnad. När motorn nyligen varit igång vill den knappt dra runt motorn utan det är endast startmotorn som låter när jag vrider nyckeln.
Får inga felkoder.
Alla tips är välkomna!
Men nu när vintern kommer blir problemet större då den inte startar alls efter man startat motorn "första gången".
Den startar alltså oftast utan problem om den stått några timmar, även när det är kallt. Men så fort motorn varit igång och stängts av så vill den inte starta.
Testat med starthjälp och nytt batteri tidigare, ingen skillnad. När motorn nyligen varit igång vill den knappt dra runt motorn utan det är endast startmotorn som låter när jag vrider nyckeln.
Får inga felkoder.
Alla tips är välkomna!
Senast redigerad av 3 SToffe93, redigerad totalt 0 gång.