Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har en Volvo v70n -06 som verkar ha problem som jag inte förstår mig på. Tidigare i veckan så lät jag den gå i tomgång en stund för att låta den värma sig - som jag brukar göra. Denna gång så stängde den dock av sig efter en stund och när jag öppnade motorhuven så var det en del som hade hoppat av. Typ som två korta stänger - tror i metall/plast - som vevar? Sitter typ bredvid motorlocket till vänster. Den rör sig när man gasar. Satte tillbaka den och då fungerade bilen men sedan så när jag gasade så hördes ingenting men ibland gjorde det det. Den glappar och hoppar av ibland, har inte heller kört men när jag skulle testa den kunde den hoppa av ibland så det ska ju bytas. Tror dock att det kan vara något annat också eftersom att när den satt tätt så ville den ofta inte låta någonting. Som att jag inte fasade överhuvudtaget och den grejen som vevade vevade heller inte medan jag gasade, då det inte lät. Har ni någon aning om vad som kan ha hänt? Och vad som behöver bytas? Och om ni tidigare har upplevt samma problem? Tacksam för alla svar.
Hej ,

På bilen är vänster och höger alltid om man titta i körriktningen. Typ som du sitter vid ratten .
Men du kanske visste det redan.

Jag tror att det bästa skulle vara om du kunde ta några bilder på det du menar . Och lägger dom in här.

Mvh LS

Vanligt ställe där slang från IC s[…]

Hej! Har en v70 1,6 drive -12 som gått 31x m[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Jag valde till min beställda V90 T6 Recharg[…]

Trasig Renault Scenic

Beställde nya ventiltätningar och packni[…]