Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1593701
Vad är anledningen till bytet? Gör man inget annat med motorn finns ingen anledning att byta. Jag har en 1:1 för att öka bränsletrycket så det sprutar mer bränsle varje gång dom öppnar. Jag kör på E85 och kört så mer än 10 år med min 745-a.
#1593709
Den ska ställas in på tomgång utan vacumslangen inkopplad i btr, och helst ska slangen vara pluggad. Lär väl bli 2,5 på tomgång med slang i ungefär då.

Missuppfattade tror jag.
Om du ska ha 1:1 beror väl på vad du ska göra. Förmodligen ja. Om det ska lira som original så stämmer 1:1.
Progressiva BTR används sällan så vitt jag vet, och ser ingen anledning till att ha det heller. Jättedumt att utsätta spridarna för en sån (enligt mig).
#1593744
Progressiva är för "uppställda" turbomotorer. Dom behöver massor av bränsle vid hård acceleration. Har aldrig använt någon, men läste mycket om detta när jag skulle skaffa en till mig. Den jag köpte (Misab) är "bolt on" och passar exakt i stället för original. Dock finns just den inte längre att köpa.
BTR-en sitter på original plats (ovanför kylarslangen) och jag har en "fast" bränsletryck mätare vid huvudcylindern för bromsen.
IMG_20241101_091324.jpg
IMG_20241101_091324.jpg (1.53 MiB) Visad 1262 gånger
Det som ligger på generatorn är delar av den gamla generatorremmen, bytte alla remmarna i våras. Den delen måste ha suttit i isoleringen till huven sedan tidigt i våras..... 🤔🤔🤔

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]