Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Har en Volvo XC60 T6 Recharge 2023 Late. Nu idag så kan jag inte ladda bilen manuellt då en tidigare schemalagd laddning ligger registrerad. Och i Appen så syns inte denna heller och schemaläggningsalternativet finns inte längre i appen. Men jag kan se i bilens huvudinstrument att den schemalagda laddningen finns där . Har loggat ut och in i appen utan resultat, har startat om kommunikationsmodulen, startat om infotamentsystemet. Har sista app versionen 5.47.1

Chattade med Volvo support som säger: Logga ut från appen, gå till bilen, ta ut laddkabel och sätt tillbaka den. Då bör den schemalagda laddningen i bilen försvinna. Gjorde detta men utan resultat. Då säger min fru, du kanske måste göra det under den tid den schemalagda laddningen är aktiv. Och jag väntade tills den startat och ett nytt försök med kabel ut/in och då försvann den.

Tänkte att detta kanske kan vara värdefullt för någon annan med samma problem. Och jag säger igen, Volvo har uppförsbacke när det gäller mjukvara och app tillförlitlighet.

Hej! Jag har en V90 t6 recharge 2021 med 8-vxl aut[…]

Oj, aj.. Att mina mätare visar olika vet jag […]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]