Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
hej! jag var en liten tvíst med en däckfirma på nätet som påstår 225 40 18 på R-kopior ska passa utan att ta i någon stanns. men jag tycks ha läst här att det tar i innerskärmarna fram vid fullt rattutslag och kanskle bak oxå i innerskärmarna????

Ni som har erfarenhet av 18 på v70 hur ligger det till??? vill inte beställa däck som tar i :evil:
Användarvisningsbild
av enpc
Hej

Kör du med orig fjädring som inte är lika styv som sport så kommer dom att kunna skrapa i innerskärmarna vid fullt rattutslag och ojämnväg. Tex om du svänger in på en parkering som har en vägkant eller dyl. Nackdelen är att man måste köra så försiktigt hela tiden och undvika varenda pott-hål i vägarna (och det är mååånga). Men det blir grym väghållning :P Sedan det som jag upplevde som mest jobbigt var när min flickvän skulle köra bilen... :cry: ...det var ingen lyckad kombination. Det slutade med flera kant i stötningar och fula skavmärken.. :twisted: .SUCK. Nu har vi två bilar.
Användarvisningsbild
av MikaelD
Har själv en V70 -99 med 215-45 r17 på och vid fullt rattutslag åt det ena eller andra hållet så hörs det att hjulen skrapar i hjulhusen. Det syns dessutom märken på innerskärmen efter dem när jag tittat efter. Annars går bilen bra med dem, enda gången jag svänger så skarp är när jag kör upp på garagetuppfarten. Kanske en liten hjälp på vägen...
Användarvisningsbild
av Nexus
tack grabbar! men det måste vara många killar som kör som kärringar då de flesta fälgar är kant stötta :lol: :lol:
av varri
enpc skrev:Hej

Kör du med orig fjädring som inte är lika styv som sport så kommer dom att kunna skrapa i innerskärmarna vid fullt rattutslag och ojämnväg. Tex om du svänger in på en parkering som har en vägkant eller dyl. Nackdelen är att man måste köra så försiktigt hela tiden och undvika varenda pott-hål i vägarna (och det är mååånga). Men det blir grym väghållning :P Sedan det som jag upplevde som mest jobbigt var när min flickvän skulle köra bilen... :cry: ...det var ingen lyckad kombination. Det slutade med flera kant i stötningar och fula skavmärken.. :twisted: .SUCK. Nu har vi två bilar.
Min fruga fick också egen bil...;) Känne rigen de där

Min V70 är sänkt 60/40 och 215 fick det bli där... 225 skulle inte passa för 5 öre utan att i..
Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]