Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanS86
Som rubriken lyder.

Körde till garaget, ca 5-6 km hemifrån, var inne och hämtade grejer Max 5 min men när jag ska starta står den bara och tuggar på starten länge och väl, tillslut hostar den igång men dör efter 10 sek på tomgång. Sen startar den inte alls, bara tuggar på starten. Inte visat några tecken på att något är fel, kom helt ur det blå.

Bilen är 2012 med D3 120kw, gått dryga 25000, kamrem bytt vid 16500.

Nån som har en idé om vad som kan ha skett?

Tack på förhand.
Tusen tack, får kolla det! Och om jag inte har tryck så är det högst troligt pumpen tolkar jag det som? Kan egr-ventil göra så att den inte startar alls? I min uppfattning borde den starta men gå oroligt med defekt egr men jag är ganska novis
Tömde bränslefiltret förut, kom ut ca 1 dl ur koppen, sen drog jag på starten igen och den fyller koppen på nytt så förpumpen är ju utesluten.
Bogserade bort den till verkstaden sedan och han trodde att det var antingen insprutningspumpen eller egr 😔 ska felsökas imorgon så får väl se då, men jag lär bli fattig på kuppen. Jävla skitbil, var precis i faggorna att sälja den 😑
Jaha det här var ju snopet. De ringde från verkstan och sa att jag hade fått soppatorsk, trots att mätaren visar halv tank. Antar att det blir till att byta tankarmatur då! Eller hoppas att flottören följer med om jag fyller den :)
Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB-[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]