Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonna82
Hej en bekant till mig ropade nyligen in en V70 momentum full servad trodde han.

Men när han hämtat bilen tycker han den ser så konstig ut och påminner om polisens bilar.

Vid grävning får han veta att det är en special byggd volvo V70 d4 byggd med samma delar som polisen men är byggd som skyddsbil efter vägarna och inte för att jaga tjuvar med.

Det kan ju förklara allt det konstiga i bilen som helskinn galon baksäte textil stolar fram liten skärm.

Baksensorer blixtljus .

När han köpte bilen så sa de att det var en bygg bil vilket det ej var.

Vad säger ni han funderar på byta inredning och montera stor skärm.

Är det att förstöra den?

Är det bättre att tvätta den invändigt.

Vad tror ni om värdet på en sån på andrahands marknade?

Det är ju lågiskt sätt en förstärkt momentum som ej gått hårt de har ju inte använt den att jaga bovar med.

Så nått intresse borde det ju finnas.
33000mil 2015 D4.
av Jonna82
Har idag pratade med han som brukat bilen på NCC industry fick tag på hans uppgifter i ett par dokument i bilen.
Den har rullat som väg bil för industry och gått som vägmätning.
Där av milen.
Den har haft Skåne region som sitt arbets område.
Och det han även förklara att baksätet är aldrig använt.
Han har även haft med den hem.
Så utrustning och kläder har hamna i skuffen där av skador.
Och den är full servad på bilia. Förra året bytte de kamrem vatten pump multirem mm en stor service.
Så så hårt verkar inte alla gå.
Som han även informera var att xc bilarna är de som går mer off road medan vanliga använs Mest för kontoret och vägmätning och liknade.

Hoppas han blir nöjd.

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]