Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei,

Har store utfordringer med å få åpnet min bagasje luke. Jeg har avdekket at jeg har et kabelbrudd i kabel mellom karesori og bagasjeluke. Kablingen går til posisjonslys, vindusvisker bak, låsemekanisme dør mm. Problemene jeg nå erfarer er at jeg får strøm til låsemekanismen men strømmen og koblingene er ikke korekt som medfører at bagasjeluken er konstant låst. Har tatt av paneler og har tilgang til kabling og låsemekanismen.

Slik jeg ser løsninger per nå er:

alt 1:
Manuell overstyring av låsemekanismen. Utfordringen er hvordan?? Låsemekanismen er fullelektrisk og lurer på om det er noen triks som åpner opp for manuell overstyring av låsen for å få åpnet bagasjeluken.

alt 2:
Kjøp av ny kabel til bagasjeluke for å sette en direktekobling mellom conector karesori (14 pins iso) til låsemekanismen for å forsikre korrekt kobing og strøm til låsemekanismen. Evt. manuellkobling mellom conector og låsemekanismen men behøver da koblingsdiagram for conectoren.

ønsker helst å gå for alternativ 1 da en manuell overstyring virker enklere.

setter stor pris på svar og hjelp da jeg har holdt på noen timer nå med mye fortvilelse..

tusen takk

mvh

ksormo
Det vanligaste är att bara jordningen är trasig. Det kan du kontrollera genom att peta bort täcklocket över axeln till bakrutetorkaren och sedan ansluta en kabel till axeltappen. Andra änden kopplar du till jord, exempelvis dörrlåset i karossen.
Om det är jordningen som är problemet kan du öppna då.

Peta bakifrån på täcklocket så du inte bryter av låshaken.
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]