Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
När jag låste upp bilen imorse fälldes bara höger spegel ut, inte vänster. När jag låste bilen igen fälldes inte höger spegel in. Låser jag upp igen händer ingenting. Så själva infällningsmekanismen vid lås och upplåsning verkar vara trasig. Det går fortfarande att fälla ut och in höger spegel om jag trycker på L och R samtidigt i dörren. Vänster spegel är dock fast infälld.

Någon som känner igen detta? Kan jag göra något själv eller är det bara att lämna in på service?
Det gick att dra ut den manuellt, men den åker inte fast i sitt läge, utan är väldigt lätt och "lealös", så att säga. När man åker kan den nog fällas in av sig själv, känns det som. Det går heller inte att fälla in den elektroniskt, så något är ju fel.
Användarvisningsbild
av apersson850
Kopplingen är gjord för att släppa taget om man exempelvis kör på något med spegeln. Men är den funktionsduglig för övrigt ska det förstås få den att gå i ingrepp igen.
Låter som att något lagt av i fällningsmekanismen.

Jag har hört att det kan vara problem i CEM o[…]

Hej Dessa instrument är till för att s[…]

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]