Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V90Förare
Hej !

Kollar runt lite på bilar och blev sugen på denna:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1001602771

Själv tycker jag den är överprisad men har själv också en långmilad bil i form av en Volvo V90 D4 Momentum Advanced 2019 som gått en bit över 44 tusen mil.

Min är rätt så okej utrustad, inte många extra tillval eller inga alls typ rättare sagt, men min bils skick är i otroligt bra skick då förra ägaren som hade den i drift som taxi var väldigt petig med saker och ting och hade bilen alltid i så kallat mint condition.

S90 har verkligen tilltalat mig men priset känns lite överpris.

Vad bör jag tänka på om jag vill gå vidare med affären om det blir en, har S90 några vanliga eller specifika fel för modellen ?

För och nackdelar med V90 ?

All hjälp uppskattas såklart
Hälsningar
Användarvisningsbild
av Sulten
Den har börjat på sitt andra varv rundt jordklotet. i vilket skick är förarstolen? (många mil och timmar i stolen)
av least
44000 mil och "mint" rimmar illa.
Bilen är trots allt mekaniskt sliten, och kan inte vara värd mer för att lacken är fin.

(Bilen i annonsen är även den överprisad, de vill ha 180 000 kr för en bil som värderas till runt 150 000 kr vid en snabb automatvärdring vid köp från handlare.)
Användarvisningsbild
av ShogunX
Överpris, helt klart. Istället för att välja en specifik bil på en pressad budget hade jag valt en äldre bil på samma budget. Vad jag menar är att för samma summa kan du få en P3-bil som gått 25 och i bästa fall 30 000 färre mil. En sådan bil är förvisso byggd på en äldre plattform och kanske saknar enstaka eller viss utrustning jämfört med den i annonsen. P3-bilar är även de ofta drabbade av överpriser men det känns generellt sett som att det är mer sannolikt att hitta ett vettigt (och då också prisvärt) objekt bland dem, jämfört med bland SPA-bilarna - om man inte går upp en del i pris. Med samma budget hade jag alltså satsat på lite äldre bil men då också med betydligt färre mil.
av least
Tänk även på att bilar som rullar som taxi närmast alltid är mycket fina i lacken sett till det höga milantalet.
De är ju som nya när taxins helfoliering rivs av....
Användarvisningsbild
av apersson850
Sulten skrev:Den har börjat på sitt andra varv runt jordklotet.
Nu är bilen såld, såg jag när jag följde länken, men den har börjat sitt elfte varv runt klotet.
Omkretsen är 40000 km, inte mil.

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]