Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendel
Hej

Jag har ett konstigt problem.
Har en s40n 04 med rti och när jag köpte den så hade jag med en gammal dvd från typ 2003/2004 fick sedan tag i en 2006a nu är det så att jag tappar kartan ibland, den försvinner, allting är kvar på skärmen utom själva kartan, pilen och allt är samma men kartan syns inte förren man trycker på knapparna.

Nån som känner igen detta hände först när jag testade 2006 skivan. Händer ibland, dock upplever jag att det händer oftare när jag kör i sthlm. Uppgraderas nån programvara när jag kör in en ny skiva dvs ligger den nya kvar även om jag kör den gamla skivan och isåfall kan jag nollställa det och ladda in 2003 igen?

Tacksam för hjälp, blir tokig på detta :x
av Frigge
wendel skrev:Hej

Jag har ett konstigt problem.
Har en s40n 04 med rti och när jag köpte den så hade jag med en gammal dvd från typ 2003/2004 fick sedan tag i en 2006a nu är det så att jag tappar kartan ibland, den försvinner, allting är kvar på skärmen utom själva kartan, pilen och allt är samma men kartan syns inte förren man trycker på knapparna.

Nån som känner igen detta hände först när jag testade 2006 skivan. Händer ibland, dock upplever jag att det händer oftare när jag kör i sthlm. Uppgraderas nån programvara när jag kör in en ny skiva dvs ligger den nya kvar även om jag kör den gamla skivan och isåfall kan jag nollställa det och ladda in 2003 igen?

Tacksam för hjälp, blir tokig på detta :x

Du har inte aktiverat någon skärmsläckare då ?
Användarvisningsbild
av wendel
Jag trodde det jag med, kollade igenom alla inställningar jag hittade och det var ingen skärmsläckare på?. Hittade bara en typ som släcker ner hela skärmen. Finns det fler?
av Poperor
Hade det problemet på en tjänstebil. Det blev alldeles vitt och när man startade bilen tog det en jäkla tid för navigatorn att hitta position.

Jag tog ut skivan och gjorde ren den, hade inget bättre än en ren trasa. Tänk bara på att göra rent från centrum och ut och inte i cirkelrörelser.

Detta löste problemet, funkar klockrent efter detta.

Per
Användarvisningsbild
av wendel
Ska göra ett försök så får vi se om det blir bättre, tack så mycket.
Berättar hur det gått sen.
Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätare[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]