Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Har fått en mystisk effekt på båda bakrutorna - de går bara att hissa upp ner i omgångar om ca 5cm. Skiljer ej om detta görs för aktuella bakdörrar eller från föraren. Samma effekt.

Initiering av dem löser det inte heller. Misstänker kabelbrott förardörren (då högtalaren vänster fram har problem) men det låter ju orimligt.

Utesluter trasig lägesgivare - då skulle rimligen bara aktuell dörr vara drabbad.

Utesluter säkringar - då skulle rimligen allt vara dött?

Några tips?
Överbelastningsskydd som löser ut (felaktigt får man förmoda)?

Efter en viltkollision där förardörren byttes hade verkstaden inte fått ihop dörren ordentligt. Då gick inte rutan upp mer än lite i taget. Sen fick jag lyfta knappen på nytt.
Efter justering av rutan (allt innanmäte i gamla dörren flyttades till den nya) gick det bra igen.
Tack för att du delar erfarenhet. Detta gäller båda bakrutorna viket tar bort rimligheten för fel på bara en av bakdörrarna?

Har tagit en film som jag nu tänkte försöka länka in.

https://youtube.com/shorts/IVwFy3zb8is? ... xoQ_uozFeR

(Pinga gärna om filmer ska länkas på annat sätt?)

Testat olika sätta att initiera rutornasndlögen utan att lyckats. Även hittat flera olika åsikter på hur detta görs - vem har facit (v70 d3 2011).
För en V70 av den modellen kör du upp rutan till toppen manuellt, släpper knappen en halv sekund och drar den sedan uppåt igen, när rutan redan är uppe, i en sekund till.
Sen är det klart, om det fungerar som det ska.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]