Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde på parkeringen efter att ha hämtat ut bildelar på posten, lokala Ica Kvantum, när det small till och jag trodde jag kört ner i värsta potthålan. Blev tvärstopp, gick ut för att kolla, vänster framhjul är vridet ut i framkant o framskärmen vilar mot överkant på däcket som även är pressat mot bakkant av skärmen...

Fick bärgning efter 1.5 timme.
Väl hemma så upp på pallbockar o efter att ha försökt vrida runt hjulet så att inre bälgen inte ska se ut som en vriden gummisnodd så brister bälgen o den 3-delade inre delen poppar ut ihop med en del fett. Sitter alltså kvar på den yttre delen av axeln. Den allra innersta delen av axeln sitter fortfarande kvar i lådan.

Frågan är om man ska köpa ny bälg o försöka knåpa ihop det här med låsringar, nållager o elände lr är det bättre att få ur resterande axel ur lådan o sen montera en komplett beg axel som jag med lite tur kan få tag på för 600:-, får besked imorgon om säljaren har en liggande.

Värsta ironin är att jag fick hem nya länkarmar, spindelleder och stabstag förra veckan som jag inte haft tid att montera än... å paketet idag innehöll styrleder med bälgar samt stabstag bak. Lika bra att ta allt på en gång när man ändå är där var min tanke...

Lagret på ingående axeln I växell[…]

Vägmätare saknas

Aha, tack Spock, det förklarar det! Jag trodd[…]

240 startar inte

😀😀😀

Upptäckte vid hjulskiftet för ett tag […]