Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Någon som vet var man kan köpa A/C o-ringar i följande dimensioner:

12,4 x 2,6 mm
15,6 x 2,6 mm

Har letat på nätet och ringt runt som besatt dock utan framgång. Måste de vara exakt de dimensionerna eller kan de avvika något? O-ringarna ska sitta på anslutningsrören som går in i kompressorn.

Någon som kan hjälpa mig med detta?
av xAx
bensinskalle skrev: tor 04 jul 2024, 12:53 Är det vanliga NBR ringar eller ska det vara npgot annat material?
Har frågat mig detta själv. Enligt den lokala AC-snubben går det bra med vanlig nitril (NBR). Han har använt NBR i många år, då det ska vara svårt att få tag i exakta dimensioner i HNBR som används av respektive märkesverkstad och då är det enligt honom bättre att köra med NBR (större utbud av standarddimensioner) än att använda dimensioner i HNBR som "passar ungefär". Han har inte märkt någon större skillnad i hållbarheten. Dock har jag läst på nätet att NBR i allmänhet inte är lämpligt i A/C. Har ingen lust att byta ut samtliga o-ringar om det visar sig vara fallet om något år.
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har

Motorbyte Volvo 240

Jag har gjort ett ""hittepå" […]

Fel centerhögtalare?

Felbyggda Volvo är inte så ovanligt , b[…]

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]