- fre 21 jun 2024, 17:23
Tjena! Har haft 2 12" basar i min 940 som drivits av 2st 300w slutsteg. För någon dag sen så bytte jag ut stegen mot ett nytt GAS pro 1000w och basarna funkar bra, bilen startar lätt och går fint. Men när bilen har blivit varm så tänds lambdalampan och det ryker lite ifrån där sensorn sitter när man varvar motorn, avgasläckage? Det låter inte som det + motorn går hur fint som helst.
Hur som helst så provade jag att koppla ur slutsteget och låta bilen bli varm och voila, lampan tänds inte och det ryker inget. Då har jag dragit slutsatsen att mitt batteri är för klent för att få motorn och basen att gå bra samtidigt, om det är rätt eller inte vet jag ej.
Har ett biltema batteri på 62ah och 590A, behövs det kraftigare? Eller har det inget med det att göra och så är det lambdasensorn som spökar?
Tack i förhand!
Hur som helst så provade jag att koppla ur slutsteget och låta bilen bli varm och voila, lampan tänds inte och det ryker inget. Då har jag dragit slutsatsen att mitt batteri är för klent för att få motorn och basen att gå bra samtidigt, om det är rätt eller inte vet jag ej.
Har ett biltema batteri på 62ah och 590A, behövs det kraftigare? Eller har det inget med det att göra och så är det lambdasensorn som spökar?
Tack i förhand!