- sön 16 jun 2024, 06:22
Skall installera ett sådant för att få fjärrupplåsning på min Volvo 965 årsmodell 1993. Har fått tag på det motordrivna låset för att montera i förardörren, centralreläenheten för Volvo Guard larm II med kabelhärva, glasskrossdetektor och 3-kantig larmpanel med dioder för montage på vänstra A-stolpen samt 2 fjärrkontroller. Har manual för inprogrammering av kontrollerna ( de har ej tillhört/styrt centralenheten). Tillbehören har färdiga kontaktstycken för inkoppling till relät och kan inte felkopplas. Min fråga är om någon har ett el schema, så man kan se hur centralreläenheten skall inkopplas till befintlig centrallåsrelä för att styra detta och hur startspärrfunktion skall kopplas.
Den 3-kantiga larmpanelen består på dess sida av en röd stor diod och på ovansidan av 3 små vita dioder märkta 1, 2 och 3 och en tryckknapp. Vad har denna en panel för funktion, trodde det endast behövdes en diod för funktion och programmeringens skull.
Har läst någonstans att max 4 fjärrkontroller kan inkopplas till centralenheten. Har den haft så många inkopplade tidigare måste minnet i den tömmas. Det kan bara göras m.h.a Volvo´s programmeringsverktyg för detta larm. Här hoppas jag att jag har tur och att 2 kanaler är lediga.
Den 3-kantiga larmpanelen består på dess sida av en röd stor diod och på ovansidan av 3 små vita dioder märkta 1, 2 och 3 och en tryckknapp. Vad har denna en panel för funktion, trodde det endast behövdes en diod för funktion och programmeringens skull.
Har läst någonstans att max 4 fjärrkontroller kan inkopplas till centralenheten. Har den haft så många inkopplade tidigare måste minnet i den tömmas. Det kan bara göras m.h.a Volvo´s programmeringsverktyg för detta larm. Här hoppas jag att jag har tur och att 2 kanaler är lediga.