Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Timpanlimpan
Tjena! Jag hade problem med att vänstra sidospegeln inte gick att flytta nedåt med den lilla knoppen (utan el). Detta försökte jag fixa genom att ta loss spegeln och inspektera. Detta gick inte så bra och det slutade med att jag hade sönder den. Jag köpte då en begagnad sidospegel från skroten och satte dit den. Den går att justera som den ska, men tyvärr så vibrerar glaset på spegeln i högre farter, vilket jag tycker är störande. Går det att fixa genom att endast pilla bort glaset och limma fast den på nytt, eller måste hela sidospegeln av igen? Tacksam för svar :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
"glaset", alltså den del man kan köpa, sitter med plastclips. Går några av dom sönder - vilket inte är så ovanligt vid demontering/återmontering av gammalt glas - så sitter det inte fast som det ska och kan mycket väl vibrera mer än normalt. lösning: köp nytt glas.

glaset som i GLASET, sitter limmat i sin plastram. Det ska mycket till för att det ska lossna, men omöjligt är det såklart inte. I det fallet så får man limma om det, men kostnaden av limmet som går åt överskrider nog priset på ett nytt glas... enklast lösning: köp nytt glas.

Om jag förstod dig rätt så har du manuella speglar, och inte elstyrda. Det är rätt ovanligt det... Men vet på bl.a. 740, 940(där manuella speglar är desto vanligare) så kan wirarna bli att "glappa" med åren, och då finns det ju inget som håller spegeln i position. lösning: uh.... köpa ny backspegel antar jag...
Wirarna på den "nya" spegeln funkar bra. På den gamla spegeln var de nog glappa och därför gick det inte att justera spegeln nedåt. Jag tror inte att skroten har haft av glaset från spegeln så då borde ju inte några clips gått sönder. Går det alltså att ta bort glaset från spegeln med exempelvis en smörkniv och sedan limma fast den? Varför är limmet dyrt?

verkar vara fastlödd till srs lampan. Se bil[…]

Hjullager

Hej, ska byta hjullager bak på min V70n AWD […]

Hej nej den ger ingen felkod.

Brainys V60

Sammanfattningen är att Volvo nekar ansvar ti[…]