Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av epn
Krånglade med solfilm på bakrutan på min v40 idag, efter 2 rullar och ett antal försöök gav jag upp..
Är det verkligen omöjligt eller är jag bara en klant?
Användarvisningsbild
av ER
Vad hade du för film?
Jag filmade en V40 2.0T Classic -04 nyligen med Sun Guard film och tricket är att försiktigt skära till den med rostfria blad så man inte repar rutan och förforma den med hårtork/värmepicka efter den kliniskt rena rutans utsida så den passar perfekt senare på insidan utan veck och onödiga skarver helst då med lite hjäp av ett par händer till.
Billigare filmer jag testat genom årena går inte/är mycket svårare att forma på båda ledder samtidigt utan att dela på den och lägga ful(a) skarv(er) någonstans på rutan även om man inte ser den så vet man om den och retar sig på den även om andra tror man lyckats till 100% för att just dom inte ser skarven. Dessutom var dessa billigare filmer mer styling än solskydd då det inte dämpade värmen nämnvärt trotts att några varit 95%:iga mörka.
Examensobjektet blir min egen S60 senare i sommar.
Alltså om du inte redan börjat ana det så rekommenderar iaf. jag lite bättre/dyrare film som går att forma med värme och helst då också fler händer för att undvika veck och att jobbet tar onödigt lång.
Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre […]

Tack... ...men lutar nog åt att det må[…]