Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av urbenruben
nån som vet hur man får bort nackstöden på en volvo v70 99? har kollat men kan inte hitta någon knapp eller nånting att trycka på.det står ingenting i instruktionsboken heller.tacksam för svar
av thunder and lightning
finns "knappar" lite längre ner på sätesryggen!

Bild
av urbenruben
tackar! då ska jag kolla det.häls Ruben
av Kena
Någon som lyckats få loss nackstöden?? på min kärra känns bara 2 hål där bilden visar.
av urbenruben
om du går en lite bit nedanför där du känner hålet så ska det vara där.om du tittar på bilden! hålet och sedan böjen nedanför så trycker du på själva böjen.maila gärna om du får till det.häls Ruben
av DrEvilBoy
Men rackarns oxå :twisted: .... jag lyckas inte få bort nackstöden fram.... hittar hålet men har tryckt överallt under utan att känna några knappar... kanske är svårare när man har skinnklädsel?

Har bett andra titta på bilden och de klarar det inte heller.... blir väl att ta en sväng till Volvo och be dem visa mig.... fast chansen är väl inte stor att de klarar det heller :lol:
av urbenruben
jag har också skinnklädsel du måste trycka hårt precis under hålet och be någon annan dra upp den på samma gång det är bökigt men trycker du alldeles under hålet så ska det gå
av DrEvilBoy
Ok tack..... ska försöka igen när mina fingrar har återhämtat sig efter förra gången jag provade :lol:

Sitter knappen i direkt anslutning till hålet eller är det några millimetrar längre ner?

Ungarna fick en Philips bärbar dvd av tomten :lol: ... och philips har en smart fäst anordning.... jag hoppas verkligen att fästet får plats när man trycker tillbaka nackstödet... blir nog tight :roll:
av urbenruben
jag var tvungen att gå ut och kolla och det tog ett tag innan jag kom på hur man gjorde! jag tror att du är för långt ner på sätet.om du kollar bilden det går en söm alldeles under pilarna precis på kanten sitter hålen innan det börjar slutta neråt.jag tryckte in handen mellan sätet och nackskyddet ovh tryckte precis i hålet sammtidigt pressade jag upp nackskyddet så jag fick upp det en bit och sen bytte jag hål
av Kena
Mina kids köpt en Philips dvd i sommras åxå, jag konstaterade bara att fästet var för tjocktför att få dit. Jag hade dock aldrig loss nackstöden. Funkade det för dej kan du väl skriva här så ska jag pröva igen.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]