Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Lagom till julen så stod vi här med bromsproblem V70 -08 , fyllde på bromsvätska i koppen som var nästan tom. Men blev ingen skillnad . Så det blev verkstad som har haft bilen på lyft och kontrollerat och letat ev läckage utan att finna något , samt att dom luftat systemet . Hämtade bilen onsdag och upplever att bromspedalen tar väldigt långt ner . Hittar inget spill på garagegolvet och ej heller något på mattan i bilen . Men det känns väldigt osäkert just nu . Så tar tacksamt tips om någon sitter på nån bra lösning el ide´att kolla på.
av Rolle85
Om den tömt sig från början så borde de väl tyda på ett läckage någonstans som föranledde detta
av Cox
Är klossarna slut, då minskar nivån och kolvarna kan kärva

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av lennarte
Vet inte exakt hur det ser ut på denna bil. Men som skrivit ovan minskar det i behållaren när bromsbelläggen slits. Skillnaden mellan max och min på behållaren brukar vara tjockleken på beläggen, så om inte verkstaden kollat beläggen bör du göra det. Det kan läcka bromsvätska mellan huvudcylindern och in i bromsservon. Då är det svårt att se läckage då det inte läcker ut någonstans

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]

finansiera V90

Tveksam om Volvofinans har sånt upplägg[…]

Verkar att den verkstad kan bara göra ett byt[…]

Det är enkelt jobb, på alla 5 cylindrig[…]