av vafförärdetpådetteviset - tor 02 nov 2023, 17:55
- tor 02 nov 2023, 17:55
Ja, som rubriken lyder, fick nedslag på spindelled VF, bytte, nu står ratten lite snett. Inga vibrationer eller att bilen drar märkbart snett, det är bara ratten som är lite sned. Gissar att spindelleden var lite sliten redan när senaste framvagnsinställningen gjordes för något år sedan och att den nya helt glappfria spindelleden förändrat geometrin.
Ska givetvis låta göra en ny framvagnsinställning men har av olika skäl behov av att besiktiga snarast. Frågan är vad besiktningen säger när jag ombesiktigar med sned ratt? Vill gärna släcka den 2an nu och ta framvagnsinställningen senare när det passar bättre med verkstadstiderna. Har i princip inte tänkt köra med bilen tills dess då jag har andra alternativ. Någon som vet?
Det är mycket nu...
Ska givetvis låta göra en ny framvagnsinställning men har av olika skäl behov av att besiktiga snarast. Frågan är vad besiktningen säger när jag ombesiktigar med sned ratt? Vill gärna släcka den 2an nu och ta framvagnsinställningen senare när det passar bättre med verkstadstiderna. Har i princip inte tänkt köra med bilen tills dess då jag har andra alternativ. Någon som vet?
Det är mycket nu...
V70 2.4T -00 gamla karossen men tillv 9906 (dvs efter v20-99) B5244T AW50-42 4-stegs automat adaptiv
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell
945 GL -93 B230FD 116 hkr M47 5vxl Manuell