Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Hittade hit och hoppas det finns många kunniga grabbar och tjejer här som kan komma med tips.

Har en V70 2.4 -02, fel:
- Där jag ställer in ljuset till vänster om ratten, "heter det Ljusreglage"? (ställer upp och ner framlyktorna, stänger av / sätter på ljus etc) har slutat fungera, det händer inget när jag vrider på den lilla ratten eller ställer upp och ner lyktorna eller ljuset i instrumentpanelen)
- Ljuset på radion har slocknat
- Helljuset fungerar men stannar inte i helljusläge när jag sätter på helljuset
- Backljus i baklyktorna tänds inte när jag lägger i R, men de kanske inte hör ihop med ovan.

Har kikat på säkringarna vid förardörren och alla ser intakta ut.

Tips? Stort tack!
Helljuset du får fram på din bil är inte helljuset, det är ljustutan. Den har egentligen inte med ljuset att göra utan är kopplad helt för sig själv. Har bara kablar och helljuslampan gemensamt. Det vredet du ställer upp eller ner strålkastarna med är inte/brukar inte vara samma som den du tänder och släcker ljuset med, det brukar vara ett vred på panelen med 3 lägen. 0 = avstängt, 1 = parkerings ljus, 2 = strålkastare (hel/halvljus) på. Sedan finns det varianter av automatiskt ljus

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]